Якщо ваша дитина втрачає здатність щось робити, що робила раніше (не говорить добре, як раніше; почала смоктати палець; почала мочитися; згортається клубочком; гризе нігті; з’явилися тіки і т.д)…

Що з нею відбувається:

– Часто, коли діти переживають стрес або їм страшно, вони тимчасово втрачають недавно придбані навички та здібності.

– Дитина не робить це навмисно! Це тимчасово!

– Психіка дитини намагається зменшити шкоду в ситуації після травми і повернути людину на той етап розвитку, де їй було добре.

– Дитина може відчувати сором за свою «нову» поведінку, тому дорослі повинні проявити розуміння і підтримку, а не сварити її.

 

Як допомогти:

– Уникайте критики, тому що дитині важче буде відновити свої вміння. Говоріть про необхідність розвивати вміння.

– «Нові» прояви поведінки – способи зняти тривожність. І значить, це привід бути з дитиною більш терплячими. Можна погладити її по спині в цей момент і сказати «Я з тобою, як ти себе почуваєш?»

– У разі нетримання сечі і калу дорослі повинні повторювати дитині «Ми знаємо, ти робиш це не навмисно. Це скоро мине». Але за можливості зверніться все ж таки до невролога.

– Замість того, щоб концентруватися на труднощах, допоможіть дитині відчути, що її розуміють, приймають, люблять, підтримують. Добре перерахувати, скільки людей її любить.

– В ході того, як дитина відчує себе в більшій безпеці, вона знову відновить втрачену здатність. Обов’язково хваліть її за найменші успіхи.

– Добре буде дати дитині щось менше за неї, про кого можна піклуватися (іграшку, клубок ниток, цуценя).

 

Підготувала: психолог Бабкова Яна Володимирівна

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *