Якщо ваша дитина втрачає здатність щось робити, що робила раніше (не говорить добре, як раніше; почала смоктати палець; почала мочитися; згортається клубочком; гризе нігті; з’явилися тіки і т.д)…
Що з нею відбувається:
– Часто, коли діти переживають стрес або їм страшно, вони тимчасово втрачають недавно придбані навички та здібності.
– Дитина не робить це навмисно! Це тимчасово!
– Психіка дитини намагається зменшити шкоду в ситуації після травми і повернути людину на той етап розвитку, де їй було добре.
– Дитина може відчувати сором за свою «нову» поведінку, тому дорослі повинні проявити розуміння і підтримку, а не сварити її.
Як допомогти:
– Уникайте критики, тому що дитині важче буде відновити свої вміння. Говоріть про необхідність розвивати вміння.
– «Нові» прояви поведінки – способи зняти тривожність. І значить, це привід бути з дитиною більш терплячими. Можна погладити її по спині в цей момент і сказати «Я з тобою, як ти себе почуваєш?»
– У разі нетримання сечі і калу дорослі повинні повторювати дитині «Ми знаємо, ти робиш це не навмисно. Це скоро мине». Але за можливості зверніться все ж таки до невролога.
– Замість того, щоб концентруватися на труднощах, допоможіть дитині відчути, що її розуміють, приймають, люблять, підтримують. Добре перерахувати, скільки людей її любить.
– В ході того, як дитина відчує себе в більшій безпеці, вона знову відновить втрачену здатність. Обов’язково хваліть її за найменші успіхи.
– Добре буде дати дитині щось менше за неї, про кого можна піклуватися (іграшку, клубок ниток, цуценя).
Підготувала: психолог Бабкова Яна Володимирівна