Готуємося до школи: що повинна вміти дитина перед вступом у перший клас
Що має знати дитина, яка йде до першого класу
Дитина 6 років, для подальшого свого успішного навчання у будь-якій школі, повинна:
- Називати своє ім`я, по-батькові, прізвище
- Домашню адресу
- Знати свій вік, дату народження
- Знати імена своїх батьків і номери телефонів
- Знати професію батьків
- Назву свого міста, його пам’ятні місця
- Назву нашої країни
- Правила пішоходів
- Називати пори року, їхню послідовність
- Назви місяців
- Дні тижня
- Називати основні кольори та відтінки
- Геометричні форми
- Назви професій
- Назви диких і свійських тварин, їхніх дитинчат
- Назви видів транспорту (наземний, повітряний, водний)
- Назви одягу, взуття і головних уборів
- Назви овочів, фруктів і ягід
- Назви зимуючих і перелітних птахів
- Назви геометричних фігур
- Назви домашніх меблів
- Назви кухонного посуду та столових приборів
- Назви найбільш простих харчових страв
- Назви предметів особистої гігієни
- Вміти виключати “4-го зайвого” за інструкцією “Що тут зайве?
- Вільно лічити від 1 до 10 і навпаки від 10 до 1
- Виконувати арифметичні дії в межах 10 ( 5+2, 6-1)
- Читати короткі речення
- Вміти робити опис малюнку
- Складати розрізні картинки з 4-х та більше частин по вертикалі, горизонталі та навкіс Добре володіти ножицями (різати, вирізати по контуру)
- Володіти олівцем (без лінійки проводити вертикальні і горизонтальні лінії, малювати геометричні фігури, акуратно зафарбовувати, штрихувати, не виходячи за контури предметів)
- Відтворювати зразок
- Працювати за правилом
- Складати речення (з 2 , 3-4 слів з заданим словом).
- Визначати кількість слів у реченні
- Кількість складів у слові
- Кількість звуків у слові
- Послідовність звуків у слові
- Розрізняти голосні та приголосні звуки в слові
- Вміти визначити наголос у слові, виділити наголошений склад
- Вміти орієнтуватись у просторі: верх-низ, ліворуч-праворуч
- Вміти чисто вимовляти всі звуки мови, розмовляти фразами, правильно їх оформлювати, не порушувати структуру складних слів
- Вільно орієнтуватися в просторі та на аркуші паперу
- Повно й послідовно переказувати прослухану розповідь, складати її за картинкою, запам’ятовувати та називати
Список запитань
- Ти дівчинка чи хлопчик? Ким ти будеш, коли виростеш — чоловіком чи жінкою?
- У тебе є брат, сестра? Хто з вас старший?
- Скільки тобі років? А скільки буде через рік? Через два роки?
- Зараз ранок чи вечір (день або ніч)?
- Коли ти снідаєш — ввечері чи вранці? Коли ти обідаєш — вранці чи вдень?
- Що буває раніше — обід чи вечеря?
- Де ти живеш? Назви свою домашню адресу.
- Ким працює твій тато, твоя мама?
- Ти любиш малювати? Якого кольору ця стрічка (сукня, олівець) ?
- Яка зараз пора року — зима, весна, літо або осінь? Чому ти так вважаєш?
- Коли можна кататися на санках — взимку чи влітку?
- Чому сніг буває взимку, а не влітку?
- Навіщо в школі потрібна парта, дзвінок?
- Що робить перукар, продавець, лікар, вчитель?
- Ти хочеш піти до школи?
- Покажи своє праве око, ліве вухо. Для чого потрібні очі, вуха?
- Яких тварин і птахів ти знаєш?
- Хто більший — корова чи коза? Птах чи бджола? У кого більше лап — у півня чи в собаки?
- Що більше — 8 чи 5, 7 чи 3? Порахуй від 3 до 6, від 9 до 2.
- Скільки пальців у тебе на руці?
- Для чого потрібні вуха? Очі?
- Що роблять віником? Олівцем? Ложкою? Ножем?
- Чому люди займаються спортом?
- Сливи, яблука, груші – це?
- Кіт, корова, вовк – це? Де вони живуть?
- Собака більше схожа на курку чи кішку? Чому?
- Чому у всіх автомобілів є гальма?
- Чому це погано, коли хто-небудь ухиляється від роботи?
- Що потрібно зробити, якщо ненавмисно зламаєш чужу річ?
Успіхи дитини залежать від пам’яті. Пам’ять маленької дитини достатньо міцна, але вона образна та мимовільна. Тобто маленькі школярі запам’ятовують тільки те, що було цікаво, що його захопило або вразило. А в школі доведеться запам’ятовувати не тільки те, що цікаве, а й те, що потрібне
Оскільки дитина вступає до школи, вона постійно стикатиметься з оточуючими її людьми різних вікових категорій, тому вона повинна вміти:
- Правильно та коректно спілкуватися
- Вміти дякувати
- Просити вибачення
- Діяти за інструкцією
- Правильно реагувати на відмову
- Просити про допомогу
- Оцінювати наслідки своїх вчинків
- Приймати критику
- Керувати емоціями